Caramel Pecan Brownies

Tjaa Allihopa!!

Idag har jag gjort caramel pecan brownies från kokboken, Magnolian bakery från NY.
Jag älskar det cafét, det är mitt absoluta favorit Café. Sedan kommer ladurée.
Aja tillbaka till browniesarna.





Jag tog Digestive och krossade istället för Graham cracker crumbs och
mörk choklad istället för unsweetened chocolate!

Så här såg det ut:


Jag krossade digestiven med en mortel, bra att ha annars kan
man nog krossa dom på något annat sätt.
C.a 8 st digestive blev 1 cup när dom krossades.



Sedan blandade jag det med smör och bredde ut på en plåt.



Sedan smälte jag mörk och mjölk choklad, men jag tror det blir goare 
att bara ta mörk choklad, och Smör.




Under tiden vispade jag ägg och sedan hällde jag i socker i ägg skålen.




Efter det hällde jag i det i en större bunke där jag också hällde i vetemjöl och
bakpulver samt chokladsmeten.



Sedan grovhackar du pekannötterna och strör över dom.
Sedan skuss in i ugnen175 grader i 30-35 min. Sedan kan du göra karamell sås, det hittar du
säkert på någon annan hemsida ;)



//Rodd<3









Kommentarer
Postat av: systeryster

SKIIITGODA Brownies!! PUSS!

2011-03-20 @ 21:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0