Första dagen på PRAO

Hej!!
Igår hade jag min första dag då jag praoade på polka pojkarna i gamla stan. Det är en liten butik där de säljer polka (som de gör själva där i butiken) och annat godis - kolor och sånt. Den är inredd gammaldags och vi får ha på oss uniformer som är en långkjol, förkläde och en randig gamaldags tunika. De visade oss hur man skötte kassan och vart man kunde fylla på varor. Sedan gick de in och satte sig på kontoret så vi tog hand om hela affären själva. I början då det var mycket folk var det lite jobbigt med kassan, men idag går det nog bättre! Det är väldigt kul och man lär sig väldigt mycket. Det är också mycket turister så vi får öva lite på engelskan, det är väldigt bra. Vi gjorde också lite roliga frisyrer på oss -jag och Carro- det upskattades, vi fick många positiva kommentarer :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0